Begin van het avontuur - Reisverslag uit Aalborg, Denemarken van Mieke Steenis - WaarBenJij.nu Begin van het avontuur - Reisverslag uit Aalborg, Denemarken van Mieke Steenis - WaarBenJij.nu

Begin van het avontuur

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

15 Augustus 2014 | Denemarken, Aalborg

Het is al laat en de meeste mensen zullen al slapen of een feestje aan het vieren zijn met een lekker glas alcohol. Ik lig in mijn bed en mijn avontuur van 5 maanden Aalborg (Denemarken) is begonnen. Aangezien ik niet in 'mijn eigen' bed lig en ik nog vol ben van alle indrukken ben ik aan het spoken, het word nu ineens allemaal wel heel erg echt. Vandaar op dit tijdstip nog een verhaal.
Ik wil iedereen onwijs bedanken die op mijn feestje kon zijn gister, ik heb me onwijs vermaakt en dit was (jammer genoeg) ook aan mijn hoofd te voelen toen ik vanmorgen mijn bed uitstapte. Fijn om iedereen nog een laatste keer te zien voordat ik uit Nederland vertrok en daar hebben we goed op geborreld. Jammer genoeg mijn boek nog niet gelezen omdat ik na de eerste 3 zinnen al de tranen in mijn ogen had staan, dit komt later wel een keer. Wel heel erg bedankt dat iedereen de moeite heeft genomen om er wat in te zetten!
Terwijl ik vanochtend nog lekker aan het nagenieten was van mijn feestje onder het genot van een gebakken eitje, een kopje thee en een gezellige babbel met mijn familie en lieve (ex)klasgenootjes hoor ik opeens mijn twee beste vriendinnetjes binnenwandelen. Met een grijns van oor tot oor en (alweer) de tranen in mijn ogen laat ik ze binnen, ik had ze nooit verwacht maar wat ben ik blij dat ze er zijn !!
Dan gaan alle spullen de auto in en komt het besef pas echt dat het avontuur gaat beginnen. Nog wat laatste knuffels, kussen en tranen en dan rijden paps, mams en ik er met een volgeladen auto vandoor.
Bijna 900 kilometer, 11 uur en een beetje file later komen we veilig aan op de bestemming waar ik de komende tijd zal doorbrengen: Revlingebakken 33, 9000 Aalborg (3e verdieping). Mijn tutoren staan al klaar en helpen met de spullen naar mijn appartement brengen en leggen nog wat dingen uit. Als deze zijn vertrokken verbouwen we de boel. Dit omdat mijn huisgenoot pas dinsdag aankomt en ik het fijn vind toch een beetje een eigen plekje te hebben. Een kast midden in de slaapkamer zetten is wat mij betreft een prima oplossing.
Nadat mijn spullen zijn geïnstalleerd, nog even een wijntje met mijn ouders op de bank, douchen en lekker 'mijn' bed in. Morgen weer een nieuwe dag!

  • 16 Augustus 2014 - 19:23

    Gert- Jan:

    Na een nacht in de verbouwde woonkamer vandaag gezellig met jou en Ineke je nieuwe woonplaats verkend. Vanavond nog een goeie borrel samen en dan laten we je morgen met een gerust hart achter. Leuk appartement, aardige tutoren en een gemotiveerde dochter. Dat moet goed komen :-)

  • 17 Augustus 2014 - 11:04

    Oma En Open:

    Dag Mieke, wat gezellig al zo snel wat van je te horen/ lezen.
    Het zal best wennen zijn maar ook een fijne ervaring je zal veel indrukken verwerken de eerste dagen geniet er van en hou je goed ik hoop dat je een gezellige huisgenoot hebt, dat horen we later wel.
    Nou meissie hou je goed een knuffel van. Oma en opa

  • 17 Augustus 2014 - 11:09

    Oma:

    Ik zag dat je het oude e.mail adres van Risnne hebt dat is nu
    riannevansteenis@hotmail.com ik zal het eerste bericht aan haar doorsturen
    Kus oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Aalborg

Mieke

Minor in Aalborg, Denemarken

Actief sinds 07 Aug. 2014
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 5847

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 19 Januari 2015

Minor in Denemarken

Landen bezocht: